Amikor a pácienseink hozzánk fordulnak segítségért, gyakran hosszú folyamat, mire rájövünk, hogy a fülzúgás lehetséges okai közül melyik húzódik meg a hozzánk forduló fülcsengése mögött. Aztán a sok vizsgálat során kiderül: autóbalesetük volt. Nem is hinnék sokan, hogy egy közúti baleset következménye is lehet a fülzúgás.

Sokan nem gondolnak rá, hogy az autóbaleset milyen komoly fizikai traumát jelent a testükre. Elég, ha csak egy erős, hirtelen fékezést élünk át, máris megérezzük. A leggyakoribb fizikai behatás, ami autóbalesetnél előfordul, az az ostorcsapás-sérülés, ami a nyakunkat érinti. Miért fontos ez a fülzúgás szempontjából?

Azért, mert a fülzúgás lehetséges okai között magasan vezetnek a nyaki eredetű problémák, megbetegedések, melyek következményeként gyakran megjelenhet a fülzúgás.

"<yoastmark

Mi az az ostorcsapás sérülés?

Ostorcsapás-sérülésről akkor beszélünk, amikor a baleset során, ütközéskor illetve fékezéskor a fej hirtelen előre, majd hátra vágódik. Ilyenkor a nyaki lágyrészek erősen, természetellenesen megrándulnak, ami kellemetlen tüneteket okoz az elszenvedőnek:

• nyakfájás,
  • izomgörcs a nyak területén,
  • vállba, karba sugárzó fájdalom,
  • bizsergés a kezekben,
  • a nyak merev, kötött mozgása,
  • fejfájás, szédülés,
  • fáradtság, dekoncentráltság, ingerlékenység.

Az ostorcsapás-sérülésre gyakran nem is gyanakszunk először, hiszen a tünetek a baleset után órákkal vagy napokkal jelenik meg és napról-napra rosszabbodik. Előfordul tehát, hogy szimpla nyakfájásnak tudjuk be, és nem kötjük össze a velünk történt balesettel. Ezért érdemes mindig átgondolni, ha fülzúgástól szenvedsz, hogy történt-e valamilyen baleset veled, ahol a nyakad ilyen sérülést szenvedhetett! Ez ugyanis segít a fülzúgás diagnózisának és kezelésének felállításában!

"<yoastmark

Hogyan kezelhető az ostorcsapás-sérülés?

Ha fülzúgásról van szó, a legfontosabb mindig az azt kiváltó ok felkutatása és annak kezelése. Ha kiderül, hogy ostorcsapás-sérülés áll fenn, először tehát azt kell kezelni! Noha ez a fajta nyaksérülés általában magától gyógyul néhány hét vagy hónap alatt, előfordul, hogy a tünetek akár évekig is eltartanak, komoly mozgásbeli korlátozást és életminőségbeli romlást okozva az érintetteknek.

Komolyabb fájdalom esetén szükségessé válhat valamilyen fájdalomcsillapító alkalmazása, és tanácsos lehet hosszabb ideig pihentetni a nyakatokat otthon. Nem szabad teljesen kímélni a nyakunkat a mozgástól, óvatos mozgatás, gyógytorna, a nyak izmainak felügyelet alatt történő erősítése és nyújtása sokat segíthet a regenerálódás folyamatában!

A fájdalomcsillapítást elérhetjük jeges vagy meleg borogatással is, és ügyeljünk a megszokottnál is jobban a helyes testtartásra, hogy minél jobban tehermentesítsük a nyakunkat.

Klinikánkon kaphatsz segítséget, jó tanácsokat manuálterapeutáinktól, gyógytornászainktól, akikkel szorosan együttműködünk a fülzúgásod kezelése során!

Hangterápiával a fülzúgás ellen

Ezzel párhuzamosan gondot fordítunk arra is, hogy amíg a nyakad nem gyógyul meg teljesen, ne szenvedj túlzottan a fülzúgásodtól. Hangterápiával tudunk segíteni abban, hogy a figyelmed ne fókuszáljon a kellemetlen zúgásra, és amíg meg nem szűnik, tudj koncetrálni a munkádra, egyéb teendőidre, valamint ki tudj kapcsolódni.

Önmagában már magad is sokat tehetsz azért, hogy elviselhetőbbé tedd a fülzúgást:

• Alhatsz lágy dallamokra, amelyek elnyomják a fülcsengésedet.
  • Figyelhetsz arra, hogy mindig szóljon valami a háttérben.
  • Hallgathatsz zenét munka közben.

Mindezt azonban zajgenerátorral ellátott hangterápiás eszközeinkkel még könnyebben elérheted. Ezek a hallókészüléknek kinéző eszközök ugyanis képesek akár maguk is olyan kellemes, mesterséges hanganyagot lejátszani a füledbe, amilyenre az adott környezetben szükséged lehet:

• Észleli, ha csend van körülötted, és erősít a lejátszott dallamon.
  • Ha beszélnek hozzád, megnő a zajszint körülötted, akkor halkít a dallamerősségen.
  • De akár manuálisan is vezérelheted, ahogyan számodra éppen komfortos.

Fordulj hozzánk bizalommal!

Jelentkezz be hozzánk konzultációra, ha magadra ismertél, és engedd, hogy segítsünk neked! Nálunk biztos kezekben leszel, nem kell szakemberek után keresgélned, mindent egy helyen megtalálsz: a szakembereket, a hozzáértést és a megfelelő eszközöket is! Várunk szeretettel!

Időpontot foglalok!